info@zarboom.ir 021-22865362
×

چیکن کانلونی زعفرانی

zarboom
30 تیر 1399
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه

طرز تهیه چیکن کانلونی زعفرانی

کانلونی یک نوع غذای ایتالیایی با طرز تهیه آسان است که به شدت خوشمزه است و ظاهر زیبا و هوس انگیزی دارد که بدون شک میهمانانتان را مجذوب خود خواهد کرد.کانلونی مرغ علاوه بر این که ، یک دستور العمل ساده دارد. با داشتن مرغ در رسپی خود به خاطر آسان بودن پخت  و زمان کوتاه برای آماده سازی آن ، یک دستور العمل فوق العاده برای غذایی خوشمزه است، بنابراین می توانید در هر زمانی که اراده کردید تا غذایی لذیذ درست کنید از پختن و خوردن آن لذت ببرید. امروز در سایت سور زعفران چند چیز در مورد درست کردن مرغ کانلونی یاد خواهید گرفت.در آشپزی اصولا به نوآوری، خلاقیت و اشتیاق نیاز دارید تا غذایی خوش مزه و بسیار سالم درست کنید. این دستورالعمل کمک می کند با هزینه پایین و وقت کم غذایی خوشمزه را بر سفره خود بگذارید. با استفاده از چاشنی زعفران برای غذا های خود همواره می توانید بهترین طعم و مزه را به غذا های خود بدهید. زعفران خواص بی شماری دارد که برای سلامت خانواده بسیار مفید است و بهتر است که همواره در سبد غذایی خانوار قرار گیرد. از آن جایی که زعفران تقلبی و رنگ غذا بسیار رایج شده است، تهیه زعفران ناب و اصیل در بازار کمی مشکل است. سایت سور زعفران با همکاری مستقیم با بیش از 800 کشاورز خراسانی زعفران اصیل ایرانی را بدون واسطه در اختیار شما قرار خواهد داد. یکی از شگفت انگیزترین و خارق العاده ترین موارد در مورد این دستور غذا این است که زمانی که مرغ کانلونی درست می کنید، می توانید با موادی که خودتان دوست دارید پر کنید و یا طبق ذائقه کودکتان تغییراتی در مواد اولیه آن بدهید. این باعث می شود که این غذا اشتها آور تر باشند و کودکتان با لذت بیشتری آن را بخورند.

 

طرز تهیه چیکن کانلونی زعفرانی

درست کردن کانلونی با مرغ اصلا دشوار نیست و مراحل پیچیده ای را شامل نمی شود، از جمع کردن مواد لازم تا نشستن روی میز، تنها به 30 دقیقه زمان  نیاز خواهید داشت. می توانید سینه مرغ را به جای اینکه سرخ کنید یا به شیوه ای دیگر کباب کنید ، آن ها را تکه تکه و به غذایی خوش مزه و منحصر به فرد تبدیل کنید.چیکن کانلونی زعفرانی غذایی بسیار خوشمزه است و بهتر است در این جا به فواید این دستور پخت مرغ نگاه کنیم و به دلیل اهمیتی که تغذیه خوب دارد باید بدانید که چه چیزی می خورید.در این غذا، پیاز سفید،  گوجه فرنگی ، چاشنی های شیرین و نمکین مانند جوز هندی و فلفل سیاه خواهید یافت و تمام موادی که روی بدن تاثیر می گذارند وقتی با هم مخلوط می شوند کالری، ویتامین و پروتئینبدن را  تامین می کنند. بنابراین علاوه بر رفع حس گرسنگی و خوردن غذای خوش مزه این اطمینان را خواهید داشت که مواد غذایی مورد نیاز بدن خود و خانواده تان را تامین خواهید کرد. اگر از سبزیجات، پروتئین حیوانی و محصولات لبنی در مقادیر ایده آل تغذیه کنید این به شما کمک می کند هضم غذا را طبیعی نگه دارید.شما می توانید بنا به زمانی که در اختیار دارید خمیر کانلونی را در منزل تهیه کنید که بسیار ساده راحت است. امروز در سایت سور زعفران و در این دستور غذایی طرز تهیه این خمیر را نیز به شما آموزش می دهیم تا از درست کردن کانلونی خانگی لذت ببرید. تهیه خمیر خوب، بهانه ای برای درست کردن غذاهای خوشمزه میباشد. قدم اول برای تهیه خیلی از فینگرفودها، درست کردن یک خمیر عالی هست. در واقع این خمیر پایه و اساس خیلی از فینگرفودها، غذاهای خوشمزه و حتی نان هاست.

مواد لازم برای تهیه خمیر کانلونی

آرد 5/3 پیمانه

تخم مرغ 1 عدد

خمیر مایه 2/1 قاشق غذا خوری

شیر یا آب یک لیوان سرخالی

شکر 1 قاشق غذاخوری سرخالی

نمک 1 قاشق چای خوری

روغن 4/1 لیوان

زرده تخم مرغ

 

طرز تهیه خمیر کانلونی

اول از همه شیر رو تا حدی که ولرم شود روی حرارت قرار میدهیم. بعد داخل ظرفی همراه با خمیرمایه و نصف شکر مخلوط می کنیم و ده دقیقه زمان می دهیم تا بحه اصطلاح عمل بیاید. در این مدت، در ظرف دیگری تخم مرغ و باقیمانده ی شکر را به همراه روغن و نمک مخلوط می کنیم. بعد از ده دقیقه خمیرمایه رو با کمی آرد مخلوط می کنیم و به مواد داخل ظرف اضافه می کنیم. برای هم زدن نیازی به همزن برقی نیست. با قاشق هم می توانید این کار را بکنید.

بعد از اینکه خمیرمایه ی اضافه شده را کاملاً با مواد قبلی مخلوط کردیم. کم کم باقیمانده ی آرد را اضافه می کنیم و خمیر را مرتب هم می زنیم. نباید تمام آرد رو یکجا بریزیم. چون ممکن است خمیر سفت و خشک شود. خمیر را از کاسه در بیاورید و روی میز کار قدری آرد  بپاشید. باید حدود ده دقیقه کاملاً ورز بدهیم. خمیر را داخل ظرفی گذاشته، روی ظرف را با یک پارچه ی گرم و پلاستیکی می پوشانیم. خمیر حدود یک ساعت زمان برای استراحت لازم دارد. بعد از این زمان، حجم خمیر تقریباً دو برابر میشود. با این روش به یکی از بهترین خمیرها دست پیدا می کنید. خمیر شما آماده است.

 

 

طرز تهیه چیکن کانلونی زعفرانی

 

مواد لازم برای تهیه چیکن  کانلونی زعفرانی

کانلونی  10 عدد

پیاز بزرگ 3 عدد

روغن زیتون 6 قاشق سوپ خوری یا 90 میلی لیتر

سینه مرغ بزرگ 2 عدد

زعفران سابیده شده 3/1 قاشق چای خوری

پنیر سفید رنده شده 7 قاشق سوپ خوری یا 100 گرم

نمک 2 قاشق سوپ خوری یا 15 گرم

گوجه قرمز خرد شده 2 عدد

جوز هندی 2 قاشق سوپ خوری

خامه بشامل 1 بسته یا 125 گرم

فلفل سفید 1 قاشق سوپ خوری یا 15 گرم

طرز تهیه چیکن  کانلونی زعفرانی

کانلونی یک نوع لازانیا رول شده است که خیلی شیک و راحت تر از لازانیا مورد استفاده قرار می گیرد. از ورقه های لازانیا میشود برای تهیه کانلونی استفاده کرد . از هر ورقه لازانیا ، ۳ تا کانلونی میشه قابلمه ی کوچکی از آب را روی اجاق گاز قرار دهید و بجوشانید. زمانی که شروع به جوشیدن می کند، پیاز، نمک و جوز هندی را به آن اضافه کنید. پیازها را وقتی که شروع به نرم شدن می کنند  بردارید.

در یک قابلمه کوچک دیگر، سس بشامل را درست کنید و آن را کنار بگذارید تا خنک شود. کف قابلمه را با روغن زیتون بپوشانید. فیله های مرغ را در ماهی تابه بریزید و کمی سرخ کنید و زعفران را به آن اضافه کنید تا طعم وعطر زعفران به خورد مرغ برود.  وقتی مرغ تا حدی پخته شد تابه را از روی اجاق گاز بردارید. مرغ خود را با کمی پیاز و پنیر پخته شده مزه دار کنید. مرغ را اضافه کنید و همه چیز را به خوبی مخلوط کنید. در نهایت گوجه فرنگی خرد شده را اضافه کنید. حالا، کانلونی را با ترکیبی که درست کرده اید پر کنید. در نهایت، به خاطر داشته باشید که این دستو رالعمل فقط محدود به این رسپی  نیست و می توانید کمی مواد دیگر به آن اضافه کنید و این غذا را طبق ذائقه خودتان درست کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

روش نگهداری زعفران

زعفران هم مثل همه ادویه ها تاریخ مصرف دارد اگر زعفران آسیاب نشود 2 سال به شرطی ...
zarboom
10 مرداد 1401

طرز تهیه شیرینی زعفرانی برای عید

طرز تهیه شیرینی زعفرانی برای عید با فرا رسیدن اسفند ماه دغدغه خانم ها برای آماده شدن روز ...
zarboom
14 شهریور 1401

دسر زعفرانی

دسر زعفرانی یکی از دسرهای قدیمی و پرطرفدار ایرانی است که با رسپی ها و مواد بسیار ...
zarboom
02 مرداد 1401
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه